Salesforce toegewijd om de loonkloof te dichten

Softwaremagnaat Salesforce is één van de weinige grote bedrijven die openlijk over de loonkloof communiceert. In dit interview vertelt de CEO hoe hij zich hier sinds 2015 mee bezighield en bijna $9 miljoen vrijmaakte om de loonkloof te dichten. 🙌

refugees-1020256_1920.jpg

Toen ze de loonkloof voor het eerst in kaart brachten was hij geschokt over de resultaten:
"Salesforce did have a pay gap; glaring differences were scattered throughout every division, department, and geographical region. The virus, in other words, was everywhere."

Hij vertelt hoe het proces niet gemakkelijk was, en elk jaar opnieuw herhaald moest worden: "Equalizing pay wasn’t an easy process, or a cheap one: After our third pay assessment, we’d spent a total of $8.7 million addressing differences in pay based on gender, race, and ethnicity." Ook vertelt hij welke veranderingen ze doorvoerden om gelijkheid en inclusie structureel aan te pakken en wat hij heeft geleerd in dit proces.

Lees hier het hele interview.

Vorige
Vorige

🚀 Podcast! 🎧

Volgende
Volgende

Marketing of oprechte intenties?