Marketing of oprechte intenties?

"Wereldwijd staan bedrijven en organisaties in de rij om zich solidair te tonen met Black Lives Matter, en telkens kaatsen critici en activisten de bal terug met een oproep: voeg de daad bij het woord, anders is antiracisme niet meer dan een marketingtruc."

Het is één van de lastigste dilemma's aan het werk rondom diversiteit en inclusie in het bedrijfsleven: willen bedrijven echt veranderen, en kun je ze daarmee helpen? Of zien ze diversiteit vooral als marketingtool, zonder daadwerkelijk te willen veranderen, en kun je dat beter boycotten? Is het goed dat ze iéts doen, al gaat het in nog zulke kleine stapjes, of mogen we meer moreel leiderschap verwachten van deze (invloed)rijke multinationals?

protest-5305400_1920.jpg

OneWorld zocht uit wat "de mooie statements in de praktijk betekenen" en keek daarbij naar Unilever, Procter & Gamble en Tony's Chocolonely.

Goed artikel hierover!👇

https://www.oneworld.nl/lezen/discriminatie/racisme/bedrijven-en-blm-goede-sier-of-oprecht-activisme/

Vorige
Vorige

Salesforce toegewijd om de loonkloof te dichten

Volgende
Volgende

Wetgeving helpt